Czego nie możesz jeść aby poprawić stan skóry?

 
Wstaje rano, patrzę w lustro a tu jak by nie ja, tu krostka o a tu jakiś nowy obcy i w czym rzecz się pytam? przecież zmyłam makijaż, z tonizowałam twarz, nałożyłam krem, ten sam co zwykle….ale zaraz jadłam wczoraj same śmiecie…czy to może być to?…TAK bo “jesteś tym co jesz”.

 

Co jeść, aby nasza skóra wyglądała pięknie i zdrowo?

 

 Nie odkryję tym wpisem na pewno nowego piękniejszego lądu ale na pewno zebranie tego w jednym miejscu pomoże w dowiecznych dylematach jeść czy nie jeść?.
    •   Kefiry, zsiadłe mleko, jogurty, naturalne maślanki z żywimy kulturami bakterii,
    •   Jajka wiejskie,
    •   Mięsa ekologiczne- kaczka, królik, indyk, schab, ryby, dziczyznę,
    •   Warzywa-duszone, gotowane na parze, soki warzywne (domowej roboty),
    •   Do picia woda niegazowana, herbaty ziołowe, kompoty domowe (bez dodatku cukru),
    •    Wyroby zbożowe ( pełnoziarniste), kaszy (jaglana, gryczana, tapioka, amarantyus), ryż ciemny, czerwony, dziki, makaron z mąki razowej, chleb na zakwasie,
    •   Orzechy włoskie, migdały, wiórki kokosowe, sezam,
    •    Masło sklarowane, oleje tłoczone na zimno (lniany, dyniowy, oliwa z oliwek),
    • Ważne witaminy: A, C, E, B
    • Ważne minerały: cynk, krzem, magnez, żelazo, siarka.
  • W zimę zalecane jest wzbogacenie diety o dodatkową dawkę kwasów tłuszczowych: OMEGA – 3 (ryby morskie, olej rzepakowy, lniany, nasiona lnu.

 

Czego nie jeść, bo szkodzi to skórze?

 

    •   Tłuszcze masłopodobne (masło zawiera od 82% tłuszczu), margaryny,
    •    Kupne majonezy,
    •    Oleje rafinowane,
    •    Cukier, miód,
    •    Biała mąka, ryż, makaron biały, białe bułki,
    •   Czekolada, batoniki, cukierki, ciastka, lody,
    •   Soki sklepowe,
    •    Piwo inne alkohole,
    •    Napoje gazowane,
    •    Ocet,
    •   Przyprawy,
    •   Mleko UHT,
    •   Topione, żółte i pleśniowe sery
    •   Wyroby sojowe,
  •    Ryby z puszki,
  •   Wędliny i czerwone mięsa kiepskiej jakości.

 

Dlaczego nie mogę tego jeść?

 
#1 Słodkie przekąski, biały makaron i pieczywo podnoszą poziom cukru we krwi i w ten sposób działają na podwyższenie poziomu hormonów testosteronu, co przyspiesza pracę gruczołów łojowych i powstawanie wyprysków.

#2 Jedząc i pijąc produkty słabej jakości dostarczamy swoim komórką sztuczne związki chemiczne (konserwanty, ulepszacze, emulgatory, wzmacniacze smaku i zapachu)

#3 Kwasy tłuszczowe TRANS. To te niedobrze służące naszemu organizmowi i skórze dlatego trzeba ich unikać i nie jeść produktów masłopodobnych, margaryny, majonezu (ze sklepu), produktów seropodobnych.

#4 Słabej jakości mleko, jogurty, desery mleczne zawierają kwasy tłuszczowe TRANS oraz oksysterole (mleko w proszku, susz jajeczny) oraz kwas benzoesowy te wszystkie substancje podrażniają błony śluzowe żołądka i powoduję zmiany alergiczne, wysypkę na skórze i czerwienienie twarzy.

 Jak widzicie tyle za, ile przeciw, należy po prostu zdrowo się odżywiać, bo skóra jest naszym odbiciem.
(Visited 124 times, 1 visits today)